Mobilpaylasim
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mobilpaylasim

Asıl site adresimiz Açılmıştır www.mobilpaylasim.com hepinizi Bekliyoruz
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 PhOtOShOp KullaNıCıLARı iÇin PRaTiK iPuÇLaRı...

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Siteadmin
Sitesahibi
 Sitesahibi
Siteadmin


Erkek Mesaj Sayısı : 64
Yaş : 34
Nerden : İsT.
Kayıt tarihi : 09/09/08

PhOtOShOp KullaNıCıLARı iÇin PRaTiK iPuÇLaRı... Empty
MesajKonu: PhOtOShOp KullaNıCıLARı iÇin PRaTiK iPuÇLaRı...   PhOtOShOp KullaNıCıLARı iÇin PRaTiK iPuÇLaRı... EmptySalı Eyl. 16, 2008 1:19 pm

Photoshop hiç kuskusuz her türden kullanicinin göz bebegi bir program. Bu program ile hazirlanmis püfler, efektler ve isinize yarayacak adim adim uygulamalari bir arada ve sizler için.




1-AUTO AYARLARININ ÖZELLESTIRILMESI
Photoshop içerisinde Curve, Levels tablolarinin auto degerlerini, siyah ve beyaz renk piksellerini kendi default degerlerinde ayarliyor. Photoshop 6’da Curves ya da Levels tablosunu açin; “alt” tusuna bastiginizda Auto butonu Options butonuna dönüsecektir. Alt tusu basili durumda iken Options butonuna tikladiginizda açilan pencereden degerleri degistirebilirsiniz. Photoshop 7’de durum daha kolay. Curves, Levels tablosunda Options butonu dogrudan karsimiza çikiyor. Özellikle PS7 içerisinde Shadow, Midtones, Highlights seçeneklerine özel renkler girebilir, farkli efektler elde edebilirsiniz.
2-OPACITY DEGERLERINI KLAVYEDEN DEGISTIRME
Toolbox araçlarindan brush, stamp (boyama ve rötus) araçlarindan herhangi biri seçili durumdayken klavyeden girilen nümerik degerler, bu araçlarin opacity degerlerini degistirir. Seçim araçlari, crop, move seçiliyken girilen nümerik degerler, bulundugunuz layer’in opacity degerini degistirecektir. Opacity degerlerine klavyeden 48, 62 gibi küsuratli degerler girebilirsiniz.

3-COLOR RANGE
Color Range renge duyarli bir seçim aracidir. Color Range penceresinde yer alan damlalik araçlarinin yardimiyla belirlenen renkler pencere kapatildiginda bir seçim alanina dönüsür. Islevli ve yogun kullanilan bir Photoshop aracidir. Color Range penceresinde yer alan Selection ve Image seçenekleri, seçim çalismanizin açik olan belgenin ön izlemesi ile birlikte çalismaniza olanak saglar. Pencerede yer alan Seçim degerlerinizi kaydederek baska bir çalismanizda tekrar kullanabilirsiniz. Select açilan menüsünden renge duyarli seçim çalismasi yapabilirsiniz. Belirli bir renk hakimiyetinin oldugu belgelerde kullanilabilir. Color Range’in en önemli araçlari damlaliklar. Select menüsünün seçenegini ‘Sampled Colors’ yapin, en altta bulunan ‘Selection Preview’ bölümünde de Grayscale seçenegini aktif yapin. Üç damlaliktan ‘+’ simgeli olani seçin ve örnek resimdeki Zebra’nin siyah kusaklarinin açik, orta ve koyu bölümlerine tek tek tiklayin. Her tiklayisinizda Zebra’nin kusaklarindaki belirginligi görebilirsiniz. Seçim için renk ekleme ve çikarma islemi için iki ayri damlaligi kullanmanin yaninda birinci damlaliga tiklayip istediginiz renk tonunu seçtikten sonra seçime yeni noktalar dahil etmek için shift tusunu kullanabilirsiniz. Alt tusuna basarak da seçimden nokta çikarabilirsiniz.

4-REPLACE COLOR
Kullanimi kolay bir renk isleme araci. Örnek çalismada Photoshop’un kendi örnek dosyalarindan bir tanesini açarak, damlalik aracina tikladim. Çalisma belgesi üzerine giderek shift tusu yardimiyla kumlarin açik, orta, koyu bölümlerine tek tek bastim. Transform bölümünde bulunan Hue Saturation sürgüleriyle renk degisimi aldiktan sonra çalisma belgesi üzerinde degisimi izledim. Degisimin saglikli olmadigi bölgelerde yine damlalikla, shift tusuyla tiklayarak onlari maske içerisine dahil ettim.

5-CMYK RENK MODUNDA RGB FILTRELERI
Photoshop filtrelerinin çogu RGB renk modunda çalisir. CMYK renk modunda iken ister kanallara tek tek, ister Quick Mask ile RGB filtrelerini CMYK modda kullanabilirsiniz. Yeni bir Alpha kanali olusturun ve Filter menüsüne göz atin, hemen hemen tüm filtrelerin aktif oldugunu göreceksiniz.

6-FADE
Photoshop tüm alternatif araçlariyla bize neredeyse sinirsiz bir güç veriyor. Kullanilan tüm araçlarin farkli tarzlarda yorumlanmasiyla kolayca hos sonuçlar elde edilebiliyor. Fade özelligi de bunlardan biri. Çalisma belgesine herhangi bir filtre uyguladiginizda, Edit menüsü altinda aktif hale gelen Fade’e tiklayin. Açilan pencereden, son uyguladiginiz filtrenin Opacity degerini, bununla beraber etkili olmasini istediginiz Layer Mode’larindan birini seçebilirsiniz.

7-AÇISI BOZUK BELGELERI DÜZELTME
Servis bürodan gelen taramalar, çogunlukla açisi bozuk görsellerdir. Bu durumda kullanilan iki açi düzeltme yöntemi var. Biri; çogunlukla kullanilan Crop, digeri de Rotate Canvas. Açisi bozuk olan belgenin açisini düzeltmek için Toolbox’tan cetvele (Measure) tiklayin ve belgenin sol alt kösesinden sag alt kösesine bir dogru çizin. Info araç penceresinde bu deger gözükecektir. Ardindan Rota’te Canvas’tan Arbitrary komutunu verin; açilan pencerede düzeltilmesi gereken açi degeri yaziyor olacaktir.

8-CROP ve TRIM
Çalisma sirasinda belgenizi kadrajlar ve kullanmayi düsünmediginiz alanlari atarsiniz. Crop, bu noktada en çok tercih edilen araçtir, fakat özellikle feather ile yumusatilmis piksellerin crop yapilmasinda istenmeyen sonuçlarla karsilasabiliyoruz. Hassas crop’lamalarda (özellikle layer’li bir çalismada) Trim saydam alan içerisinde piksellerin dayandigi alanin disinda kalan bölümü atarak crop yapar. En küçük piksel degerini algilayarak hareket eden Trim, bu noktada oldukça saglikli sonuçlar veriyor.

9-PHOTOSHOP AÇILIS PÜFLERI
Programlarin duyarli olduklari tus kombinasyonlari vardir. Photoshop’un da buna benzer bir özelligi söz konusu. Klavyeden Alt ve Command tuslarina birlikte basin; birakmadan Photoshop’u açin; açilistan kisa bir süre sonra size Plug-in klasörünü soracaktir. Buradan devre disi birakabilir yada baska bir klasörü tanimlayabilirsiniz. Bu asamadan sonra tuslardan elinizi kaldirin ve tekrar Alt ve Command tuslarina basin; kisa bir süre sonra da Scratch Disks ayarlarini gösteren bir pencere açilacaktir. Bu HD’nizde yer kalmadigi durumlarda baska bir HD’yi tanimlamaniza yarar.

10-LAYER’DA OPACITY ve FILL
Photoshop 7 ile birlikte arayüzde degisimler söz konusu. Bunlardan bir tanesi Layer araç paletinde bulunan Opacity ve Fill araçlari. Bunlarin arasindaki farki bir örnek üzerinde isleyelim. Bir yaziya, fotografa Layer Style’lari kullanarak efekt uyguladigimizi düsünelim. Fill degeri Layer Style uygulanmis yaziyi ya da fotografin yogunluk degerini (opacity) degistirir. Bu esnada Style degerlerinde hiçbir degisiklik olmaz. Opacity sürgüsünde yapilan degisiklik hem Layer Style hem de Style uygulanmis layer’in yogunlugunu (opacity) etkiler.

11-LAYER GRUPLAMA
Photoshop içerisinde iki layer’i birbirinin içine gömmek, geçisler yapmak için küçük bir püf noktamiz var. Yapacagimiz islemin aynisini klavyeden Alt tusuna basili tutarak, mouse ile iki layer’in tam ortasindaki çizgiye geldiginizde, mouse’un kursörü degisir, bu noktaya tikladiginizda layer’lar gruplanmis olur. Bu çalismayi menüden yapmak için ise, örnek resimde oldugu gibi bir hazirlik yapalim. Üst layer’i altinda bulunan yazi içerisine gömmek için ilk olarak yazinin bulundugu layer ile üst layer’i link ile bagliyoruz. Klavyeden Command+G tus kombinasyonunu uygulayin. Yandaki resimde görmüs oldugunuz gibi üst layer alt layer’daki yazinin içine girdi. Bu yöntemin link kullanilmadan yapilabilmesi için örnek resimde Layer 1’e tiklayarak yazinin ya da içine gömülecek layer’in da altinda olmasina dikkat ederek yine ayni komutu verin, ayni sonucu verecektir. Layer menüsünden konuyla ilgili kontroller için örnek resmi inceleyin.

12-LAYER MASK
Layer’lar arasi kompozit çalismalarda kadrajlama, tasarimin gelisme asamasinda, tasarimin degisken yapisinda Layer Mask’larin (katman maskesi) önemi tartismasizdir. Örnek bir belge açin ve layer’da olmasina dikkat edin. Bir seçim alani olusturun, Layer araç paletinden ‘Add a mask’ ikonuna tiklayarak seçimi Layer Mask’a dönüstürün. Yandaki örnek resimde gördügünüz gibi Layer Mask’a tiklayin. Burada uygulayacaginiz tüm çalismalar, filtreler sadece maskeye uygulanarak orijinal belgeye herhangi bir etkisi olmayacaktir. Maskeye, Filter> Blur> Gaussian Blur filtresini 25 radius degerinde uygulayin. Maskin erimesiyle geçisler oldukça yumusadi. Maskeye distort filtrelerinden, artistik filtrelere kadar birçok efekti uygulayabilirsiniz. Alt tusuna basili tutarak mouse ile Layer Mask’in üzerine tiklayin. Çalisma alaninda gördügünüz, maskin kendisidir. Tekrar Alt tusu ile maska tikladiginizda eski haline gelir. Shift tusu ile maskeye tikladiginizda geçiçi olarak maskeyi devre disi birakmis olursunuz. Command tusu basiliyken mouse ile maskeye tikladiginizda ise seçili (selection) duruma gelecektir.

13-BLENDING
Blending Options özellikle Photoshop 7 ile birlikte daha güçlü bir sekilde karsimizda duruyor. Photoshop içerisinde katmanlar arasi geçisler, komposit çalismalar içerisinde alternatifler sinirsiz. Örnek çalismamizi Photoshop 6 üzerinden gerçeklestirecegiz. Photoshop klasörünün Samples dosyalarindan Ducky ve Dune isimli belgeleri örnekte oldugu gibi yerlestirin ve Dune layer’ina gelerek çift tiklayin. Açilan Blending Options penceresinden Blend If bölümüne göz atin. Underlying Layer bölümündeki sagdaki oku 253 degerine getirin. Dune layer’inin Ducky layer’indaki ördegimizin içine girdigini göreceksiniz. Bu islemi iptal ederek soldaki sürgüyü saga çekerek bir deneme yapalim. Bu sefer de sevgili ördegimiz üst layer’da duruyormus gibi görünüyor. Sürgülerin üzerine Alt tusuyla tiklayarak birbirinden ayirabilir ve daha hassas çalismalar yapabilirsiniz. Sizler için bir örnek daha hazirladim, farkli etkilerle test edin.

14-LAYER SET
Photoshop 6 ile birlikte gelen Layer Set, yogun layer karmasasina son vermistir. Oldukça islevli, tasarimcilara nefes aldiran bir kolaylikla alkis aldi. Layer araç paletinde klasör ikonu görünümünde yer alan Layer Set araci hakkinda birkaç püfümüz var. Alt tusu ile birlikte Layer Set ikonuna tikladiginizda karsiniza Layer Set bilgi penceresi çikar ve hangi isimde açmak istediginizi, layer modunu, opacity degerini dogrudan girebilirsiniz. Layer paletimizde onlarca layer oldugunu kabul ederek bu layer’lari bir Set altinda toplamak istiyoruz. Ayni set altinda toplamak istediginiz layer’lari birbirine baglayarak Layer Options ayarlarindan ‘New Set From Linked’ komutunu kullanabilirsiniz.

15-LAYER’DA SAYDAMLIK
Çalisma sirasinda blur, feather ile yumusatilmis, kenarlari daginik halde piksellerden olusan bir layer’i seçmek, böyle bir layer’a özel efekt uygulamak bize saglikli sonuçlar vermeyebilir. Layer araç paletindeki küçük ikonlardan ‘Lock Transparency’ ile böyle bir çalisma sorunsuzca yapilabilir.

16-LAYER MASK ile GIYDIRME
Photoshop ile özel çalismalarimizda iki layer’i bir bardagin, bir objenin için sarilmis, girmis gibi göstermek isteriz. Bu tür çalismalarda özel efekt programlarinin disinda, benim kullandigim bir teknik var. Giydirme yapilacak layer’in renk kanallarindaki gri bilgisini kullanarak mask olusturmak. Bu konuda basit bir örnek hazirladim. Çalismanin ana sistemini aktardiktan sonra, bu tür çalismalarda airbrush ve layer mode’lariyla farkli tekrarlar üreterek bilginizi ezberlemeden ögrenebilirsiniz. Örnek çalismamizda iki layer’imiz var. Background’da bulunan sivi dolu cam sise içerisine Layer 1’de bulunan spor yapan kadin görselini giydirecegiz. Layer 1’e Transform ve perspektif uygulayarak sisenin üzerine göre ayarladim. Siseyi dekupe ederek hazirligimin ilk asamasini tamamladim. Layer 1’in gözüne tiklayarak gizleyin. Background’un Blue kanalini duplicate yaparak gri renk seviyesiyle oynadim ve son asamada invert ettim. Alpha kanallari, siyah ile beyazin saydamlik bilgisini tasidigindan layer mask’ta kullanmak için açik tonlu pikseller gerektiginden invert yaptim. Hazirladigim path’i seçili duruma getirip Select menüsünden inverse komutuyla seçimi tersine çevirdim ve Blue copy kanalini siyah ile doldurdum. RGB kanala tiklayarak gizledigim Layer1’i tekrar aktif hale getirdim. Select menüsünden Load Selection’i açarak Channel sekmesinden Blue copy kanalini seçtim ve kapattim. Olusan seçim alanini Layer Mask olarak kullanmam gerektiginden seçimi mask olarak atadim.

17-LAYER MODE’LARIYLA TEK RENK HAKIMIYETI
Photoshop içerisinde renkli bir görseli ilk önce Grayscale moduna çevirdikten sonra Duotone ile bir ya da en fazla 4 rengin karisimi ile özel efektler üretebilme imkânimiz var. Bu çözümün yaninda basit bir önerimiz daha söz konusu: Layer Mode’larindan Luminosity ve Color seçeneklerini bu tür çalismalarda kullanabilirsiniz. Örnek resimde Layer2’nin yapisini inceleyin.

18-PURGE
Tarihte bir RAM canavari varsa, Photoshop’ta bunlardan bir tanesi. Yogun çalismalarda, kopyalanan ögelerden, yapilan islemlerden dolayi History aracinin dolmasi, kullanilan bellegin azalmasiyla Photoshop’un performansinda azalma görülür. Edit menüsü altinda bulunan Purge’e baktigimizda dört seçenek görürüz: Undo geri alma islemlerini, Clip*****; kopyalama yapistirma yaptigimiz Clip***** hafizayi, Histories history paletindeki listeyi resetleyerek hafizadan siler. All seçenegi ise hepsini birden resetleyerek RAM’de yer kaplayan bilgileri silerek bosaltir.

19-PRESET MANAGER
Photoshop klasörünün içine baktiginizda, Preset isimli bir dosya görürsünüz. Bu dosya içinde yer alanlar Photoshop’un can damarlarini olusturmaktadir. Özellikle Patterns klasörü hiç farkinda olmadan onlarca megabayta ulasmis olabilir. Özel kütüphane kaynaklari Internet’te ücretsiz olarak dagitiliyor. Edit menüsü altinda bulunan Preset Manager araciligiyla disaridan ihraç ettiginiz kaynaklari buradan Photoshop’a dahil edebilir, yönetimini buradan yapabilirsiniz.

20-ADJUSTMENT LAYER
Layer menüsünden ve Layer araç paletinden ulasabileceginiz adjustment layer’la renkler üzerinde istediginiz kontrolleri ve degisiklikleri yapabilir, istediginiz zaman geri dönebilir ya da iptal edebilirsiniz. Orijinal belgenizde hiçbir etki ve degisiklikte bulunmadan, denemeler içerisinde farkli etkiler olusturabilirsiniz.

21-PRATIK SEÇIMLER
Photoshop içerisinde layer’da, Alpha kanallarinda yer alan pikselleri hizli ve pratik bir biçimde seçmek için klavyeden command tusu basili durumdayken mouse ile layer’a, alpha kanalina, path’e tikladiginizda seçim gerçeklesir. Layer’lari ve Alpha kanalindaki maskeyi Select menüsünden Load Selection’i kullanarak da Layer ve Alpha kanalini seçili duruma getirebilirsiniz.

22-TRANSFORM SELECTION
Seçim alanini istediginiz biçimde büyütüp, açi verebilir, perspektif etkisi yaratabilirsiniz. Özel gölgeleme tekniklerinde, ayni forma sahip farkli büyüklükteki nesneler için kullanabileceginiz bir araç. Selection menüsü altinda bulunan Transform Selection ancak çalisma alaninda bir seçim oldugunda aktif hale gelir.

23-COPY MERGED
Photoshop harikalarindan bir tanesi daha. Özellikle benim çok pratik kullanimindan dolayi sik sik basvurdugum bir araç. Onlarca layer’li bir çalismanizda ister tüm alani, ister bir bölümünü seçip, seçim alani içerisinde kalan gizlenmis layer’lari görmeyen sadece aktif olan layer’lari gören Copy Merged komutu uygulandiginda seçim alani içerisinde kalan tüm layerlara, Flatten Image komutu uygulayarak hafizasinda layer’lari birlestirerek kopyalar ve istediginiz yere yapistirabilirsiniz.

24-ARRANGE
Diger programlarda çok sik kullandigimiz, nesneler arasinda yer degisikligi yapariz. Birbirlerinin altina ya da üstüne tasimak, bazen en alta bazen de en üste tasima yapariz. Photoshop programinda bunu genelde elle grçeklestiririz. Ama Photoshop içersinde de böyle bir araç ve komut dizini var. Layer menüsü altinda bulunan Arrange sekmesinde layerli bir çalisma belgesinde herhangi bir layer’i diger bir layer’in altina, üstüne yada en üste tasima gibi komutlari bulunmakta.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://mobilpaylasim.yetkin-forum.com
Siteadmin
Sitesahibi
 Sitesahibi
Siteadmin


Erkek Mesaj Sayısı : 64
Yaş : 34
Nerden : İsT.
Kayıt tarihi : 09/09/08

PhOtOShOp KullaNıCıLARı iÇin PRaTiK iPuÇLaRı... Empty
MesajKonu: Geri: PhOtOShOp KullaNıCıLARı iÇin PRaTiK iPuÇLaRı...   PhOtOShOp KullaNıCıLARı iÇin PRaTiK iPuÇLaRı... EmptySalı Eyl. 16, 2008 1:19 pm

25-YAZILI VE SESLI MESAJ
Çalismanizi bitirdiniz ve sizden sonra baska bir arkadasiniz biraktiginiz yerden devam edecek ya da Photoshop dökümanini baska bir yere gönderiyorsunuz. Photoshop belgesinin içine dogrudan kendi sesinizle not birakmaya ne dersiniz? Toolbox üzerinde bulunan bu iki araç ile gerekli notlari aktarabilirsiniz.

26-APPLY IMAGE
Alpha kanallarini yogun kullananlar için harika bir püfümüz var. Bu püfü birlikte yapmak için herhangi bir görsel açin ve iki alpha kanali yaratin. Alpha 1’de özel bir desen olsun, Alpha 2’de ise mask görevi görecek. Benim örnegimde oldugu gibi feather verilerek olusturulmus bir küre olabilir. Çalismanizi kanallarda bitirdikten sonra RGB kanala tiklayin. Image> Apply Image’i açin. Örnek resimdeki Apply Image degerlerini girin. Preview seçenegi aktif oldugunda degisen degerler hemen çalisma dokümaninda görünür. Önemli ve etkili bir araç olan Apply Images, çogunlukla Photoshop kullanicilarinin gözden kaçirdigi bir nokta. Çalismayi layer kullanmadan yaptik. Bir de Apply Image’i iki layer ve Alpha kanalinda bir maske görevini görecek sekilde kullandigimizda yine etkili bir sonuç alabiliriz.

27-SEÇIMI PATH’E DÖNÜSTÜRME
Path denilince hemen dekupaj akla geliyor. Photoshop yeni yaptigi atakla uzun ve zahmetli path çizimlerini geride biraktiracak. Biz yine de geriye giderek halen sorunlarin çiktigi birkaç noktanin altini çizecegiz. Örnek çalismamizda etrafi oldukça temiz bir ördegimiz var. Magic Wand araciyla uygun tolerans degerinde beyaz alani seçerek seçimi inverst komutuyla tersine çevirdik. Ördegimizin kenarlarinda piksellerden dolayi kirikli bir seçim elde ettik. Bu kirikliklari gidermek için Select>Modify>Smooth degerine gireceginiz piksel degeri kadar hatlar yumusayacaktir. Ardindan yine ayni bölümden Contract komutuyla 1 piksel degerinde içe dogru seçimi daralttigimizda temiz bir görüntü elde ederiz. Var olan seçimi Path’e dönüstürmek için Window>Show Paths’i açarak options sekmesinden Make Work Path komutunu verin. Tolerans degerine 0.5 degerini girin. Path paletinde isimsiz bir path olustu, Work Path yazan yazinin üzerine çift tiklayin ve bir isim vererek kaydedin. Aksi takdirde path araciyla çizim yapmaya basladiginizda isimsiz path’iniz silinebilir. Var olan path’ini ister kopyalayarak ister File>Export>Paths to Illustrator komutya vektörel bir programa tasiyabilirsiniz.

28-STROKE PATH
Path paletinde var olan path’i bir yol olarak kabul edip, Photoshop bizim belirledigimiz toolbox araçlardan (boyama, rötus) birisiyle path boyunca otomatik bir sekilde önceden girilmis degerler dogrultusunda dolasarak müdehale eder. Stroke Path’in komutsal yönetiminin yaninda pratik kullanimlar vardir. Örnek resimde gördügünüz gibi çalisma alani içersinde aktif bir path var ve toolbox’ta seçilmis bir airbrush boyama araci. Airbrush için gerekli degerler girilmisse, (firça büyüklügü, opacity, renk gibi) klavyeden enter tusuna bir kere basmaniz yeterli olacaktir. Eger toolbox’ta airbrush ya da baska bir boyama araci degil de path, zoom, move gibi araçlar varsa, command tusu basili durumda iken enter tusuna basmaniz path’i selection olarak aktif hale getirecektir.

29-TIFF FORMATINDA CLIPPING PATH
Photoshop içinde yaptigimiz dekupajlari FreeHand programina TIFF formatinda Clipping Path özelliginde kaydedip aktarabiliyoruz. EPS formatinda Clipping Path daha kolay ve daha bilinir ama FreeHand programi içersinde sorunsuzca film çikisa gönderilebiliyor.

30-CONTACT SHEET II
Özel bir katologlama sistemi. File menüsü altinda, Automate seçeneginde bulunan Contact Sheet II sürekli karistirdigimiz, aradigimizi bulamadigimiz görsel kütüphanemiz içinde ön görüntülü katologlama yaparak bizi hem zaman kaybindan hem de stresten kurtarir. Contact Sheet penceresini incelersek Source Folder butonunda katologlama yapilacak dosya dizinini tanimlatiyoruz. Document bölümünde ise kataloglama yapilacak sayfa ölçülerini ve çözünürlük degeri tanimlaniyor. Thumbnails bölümünde ise sayfa ölçülerini belirttigimiz alana yatayda ve dikeyde kaç bölümden olusacagini, bir sayfamizda kaç görsel olmasi gerektigine karar veriyoruz. En son bölümde görsellerimizin altinda dosya isimlerinin hangi karakterde, kaç puntoda yazilacagini belirliyoruz. Kataloglama islemi tanimladiginiz dosya dizinindeki görseller bitene kadar devam eder. Sayfa doldukça Photoshop yeni bir sayfa açarak devam eder. Çalisma bittiginde istediginiz formatta saklayabilir veya baskilarini yaparak arsivleyebilirsiniz. Katologlama sirasinda dosya isimlerini yazdigindan aramak, bulmak çok daha kolay olacaktir.

31-LAYER MODE’LARIYLA ÖZEL EFEKTLER
Layer Mode’larinin birbirleriyle çarpistirilmasi sonucu hos görüntüler elde edebilirsiniz. Bu çalismamizi RGB renk modunda uygulayacagiz. Herhangi bir görsel açin, görselimiz RGB degilse Image/Mode sekmesinden RGB renk modunu seçerek dönüstürün. Son kontrollerden sonra çalismaya baslayabiliriz. Görselimize Image/Adjust/ Invert komutunu uygulayin. Background’da bulunan çalismamizi yeni bir layer olarak çogaltin. Layer modunu Difference seçenegine getirerek, Toolbox’tan Airbrush aracina tiklayin. Istediginiz firça büyüklügünde ve her seferinde farkli renk tonlarinda boyamalar yapin. Bu sekilde farkli alternatifler üretebilirsiniz. Çalismanizi Offset baski tekniginde kullanmak isterseniz tüm layer’lari birlestirdikten sonra CMYK renk formatina çevirerek yerlestirebilirsiniz.

32-QUICK MASK-1
Quick Mask çalisma alaninda bir seçili alan olmasi durumunda klavyeden -Q- harfine basarak devreye giren ve bu alan üzerinde Brush araçlariyla boyayarak alan ekleme ve çikarma yapabilecegimiz bir teknigi bize sunar. Bunun yaninda var olan bir seçili alani Quick maska dönüstürdügümüzde uyguladigimiz Distort filtreleri sayesinde farkli görünümler elde edebiliriz. Örnek görselimizde bir seçili alan yaratip (1) onu Quick Maska çevirdik (2) ve Distort´tan Wave Efektini uygulayarak görselimizde bordür olusturduk (3). Sonra da var olan Quick Mask’i tekrar klavyeden -Q- harfine basarak seçili duruma getirdik. Seçili alandan yararlanarak görselimizin dis alanini bosaltarak Layer Style’den farkli etkilerde bulunduk.

33-QUICK MASK-2
CMYK renk formatinda bir görsele RGB renk formatinda çalisan filtreleri uygulayamazsiniz. CMYK formatinda iken, Alpha kanalinda yapilan çalismalara RGB renk kanalinda çalisan filtrelerden bazilari uygulanabilir, Quick Mask´ta da RGB renk kanalinda çalisan filtre gruplarindan bazilarini çalistiralabilir, seçili alan uygulayarak, seçim alanini Quick Mask´tan çikardiktan sonra renk araçlariyla veya tercih ettiginiz farkli araçlarla müdahale edebilirsiniz. Etkisi görsele direkt uygulanmasindan daha iyi olmaz ama gereksiz yere RGB-CMYK dönüsümlerinin önüne geçebilir.

34-LAYER OPACITY DEGERI DÜSTÜGÜNDE DIKKAT!
Photoshop içerisinde siklikla kullanilan Auto Select Layer seçenegi ne yazik ki her opacity degerinde çalismiyor. Layer’in opacity degeri 50’nin altina düstügünde Auto Select Layer opacity degeri düsük layer’i görmeyerek direkt altaki layer’i seçiyor.

35-CREATE LAYER
Örnek bir çalisma üzerinde açiklayalim. Photoshop içersinde bir yazi yazin ve drop, bevel, stroke gibi özelliklerde yaziya efekt uygulayin. Ardindan Layer menüsünden Layer Style/ Create Layer komutunu uygulayin. Örnek resimde uygulama öncesi ve sonrasini gösteren ön görüntü var.

36-HASSAS RÖTUSLAR
Servis bürodan gelen ya da kendi dia bankimizda bulunan görsel fotograflarda istedigimiz gibi renk tonlamalarini yakalayamayiz. Özellik insan yüzlerinde isik patlamalari, gözlerin etrafinda yogun gölgeler istemeyen sonuçlar yaratir. Deformasyona ugratmadan, bölgedeki piksellerin tonuyla oynayan Dodge ve Burn Tool araçlari bazen hayat kurtarir. Örnek resmimizde Dodge Tool ile resmin sag tarafinda gördügünüz gibi tonlarini açtim. Burn Tool ile fazla isik almis, noktasi zayif bölgelerin doygunlugunu arttirmak için kullanabilirsiniz.

37-PHOTOSHOP’TA TEL ÖRGÜ
Photoshop ile örnek resimde görmüs odugunuz gibi basit bir tel örgü yapmaya çalisacagiz. Burada yine kanallar karsimiza çikiyor. 1. Ördegimizin oldugu belgeyi açalim, az önce üzerinde bir dekupaj çalismasi yaptigimizdan etrafinda halen dekupe var. 2. Ördegimizin Channel bölümüne bir Alpha kanali ekleyerek filter> render> clouds filtresini uygulayalim. 3. Toolbox’taki foreground rengini beyaz yapin ve ardindan filter> texture> stained glass filtresini açin. Resimdeki ön degerleri girin ve kapatin. Olusan görselimizde kontrastligi artirarak beyaz çizgileri net bir sekilde elde edecegiz. 4. Levels tablosunu açin ve Input Levels bölümüne sirayla su degerleri girin 47/0.10/255 ve kapatin. 5. Tel örgümüz nerdeyse hazir. RGB kanala tiklayarak bos bir layer açin. 6. Select menüsünden Load Selection’i açarak Channel bölümünden Alpha 1’i seçerek pencereyi kapatin. 7. Olusan seçili alana herhangibir renk doldurun. Isterseniz Layer Style’den Drop Shadow ile gölge verebilirsiniz. 8. Tel örgüyü istediginiz biçimde seçerek Layer Mask’i kullanarak kadrajlayabilirsiniz.

38-KULLANMADIGINIZ LAYER’LARI GIZLEYEREK KAYDEDIN
Öyle çalismalar olur ki 20-30 layer kullanmak zorunda kalir, Photoshop belgemiz yüzlerce MB oluverir. Örnek resimde gördügünüz gibi ayni belgeyi tüm layer’lari gizleyerek kaydettigimizde 20 MB bir farkin oldugunu görebilirsiniz. Layer Set’lerle çalistiginizda gizleme ve gösterme çok daha kolay olacaktir.

39-PRINT OPTIONS
Photoshop 6 ile gelen File menüsü altinda sinsice bekleyen baskida büyük kolaylik saglayan bir araç. Print options araciligiyla baskilariniza büyük bir kolaylik sagliyor. Kagidiniza göre Scale to Fit Media komutuyla deformasyona ugratmadan oranli bir sekilde sigdirarak aldiginiz baskilarda, kagit rengini, ters yüz baskiyi ve birçok özelligi kontrol edebilirsiniz.

40-SEÇIM ALANINI LAYER YAPMAK
Background ya da bir layer’da herhangi bir araçla olusturdugunuz seçim alanina Command+J tus kombinasyonunu (Layer via Copy) uyguladiginizda seçim alani içersinde kalan pikseller yeni bir layer olarak üstünde olusur. Ayni seçim dahilinde Command+Shift+J tus kombinasyonuyla (Layer via Cut) seçim alani içinde kalan pikseller oradan kesilerek bir üst layer’i olustururlar.

41-SHIFT TUSUYLA SÜRÜKLE BIRAK
Photoshop içerisinde ayni degerlerde iki farkli, açik durumda çalisma belgeniz oldugunu düsünelim. Bir belgeden digerine layer’lari, linkli yada tek basina tasima yaparken Shift tusuna basili tutarak tasimaniz durumunda sürüklenen layer sayfaya göre hangi koordinatlarda ise tasindigi belgede de ayni koordinatlarda otomatik olarak yerlesir, sayfanin neresine birakirsaniz birakin fark etmez.

42-HEALING BRUSH
Photoshop 7 ile birlikte gelen ve adindan en çok söz ettiren yeniliklerden bir tanesi Healing Brush, Patch. Rötuslar konusunda büyük bir kolaylik getiren araçlarin kullanimi da çok kolay. Eskisi gibi el ve bilek yetenekleri fazla gerektirmeyen bu araçlar bizlere önemli zaman kazandiracak. Araci kullanmak için Stamp aracinda oldugu gibi Alt tusuna basarak dokuyu tasiyacagimiz bir merkez aliyoruz, ardindan gerekli yerlerin rötusuna baslayabilirsiniz. Stamp aracindan ayrilan en önemli özelligi “Clone” yapildigi bölgenin pikselleriyle homojen bir yapiyla kaynasmasi ve piksellerin renk ve doku bilgisini alarak tasinan dokuyu bu bilgiler içerisinde aktarmasi.

43-PATCH TOOL
Photoshop’un sayisiz harikalarindan biri. Doku tasima konusunda sasirtici bir yetenege sahip. Rötusun yapilacagi alani Patch Tool araciyla çizerek belirliyorsunuz, sonra bu alana giydirmek istediginiz dokunun üzerine seçili alani sürüklüyorsunuz, hepsi bu kadar. Rötus, çalismanizin hassasligina göre Patch Tool ile alani belirledikten sonra Feather degeri verebiliyorsunuz.

44-SNAPSHOT
History araç paletinin içinde gizlenmis bizi bekleyen önemli bir araç. Bildiginiz gibi History araç paleti yaptigimiz islemleri tek tek hafizasina alarak istenildiginde geri alip, sonra tekrar çalismaya baslayabildigimiz bir araç. Çalisma içinde olusturdugumuz etkilerde karar veremedigimizde, devam ederek farkli etkiler yakalamak istedigimiz olur. Böyle bir karar öncesi çalisma ekranimizin ve layer’larin tüm özellikleriyle ayni belge içerisinde bir yedegini alarak çalismanin sonunda karsilastirmasini yapmak için History araç paletindeki Snapshot’i kullanmak oldukça pratik bir çözümdür.

45-PRATIK LAYER KOPYALAMA
Photoshop’ta içinde bulundugunuz layer’in kopyasini üretmek için çok basit bir önerimiz var. Layer’da iken klavyeden alt tusuna basarken yönlendirme oklarindan herhangi birine bir kere basmaniz yeterli.

46-LAYER BIRLESTIRME
Layer paletimizde, çalismanin netlestigi bir noktada onlarca Layer’imizi birbirleriyle birlestirir çalismayi toparlariz. Menüden ve layer options’tan birlestirmeleri kontrol edebilecegimiz gibi klavyeden de gerekli ayarlamalari yapabiliriz. Command+E tus kombinasyonuyla aktif olan layer bir altindaki layer’la birlesir. Command+Shift+E, komutunu verebilmek için aktif bir layer’da olmaniz gerekiyor. Layer araç paletinde gizlenmis layer’Iarin disinda tüm layer’lari birlestirir. Background layer’inda iken verilirse tüm layer’lar background’da bütünlesir. Birbirine link’lenmis layer’larin hepsini Command+E ile bir kerede birlestirebilirsiniz.

47-TOOL BOX RENK KONTROLÜ
Çalismalarimiz sirasinda tool box’taki foreground ve background renklerini resetler, yer degistirir, çalisma alani içersinden damlalik araciyla renk örnegi aliriz. Tool Box renklerini resetlemek için klavyeden ‘D’ tusuna bir kere basmaniz durumunda renkler siyah ve beyaza döner, ‘X’ tusuna bastiginizda foreground ile background renkleri yer degistirir. Damlalik ikonuna tikladiktan sonra alt tusuyla örnek bir görsele tikladiginda background rengi için örnek aliriz. Shift tusuyla tikladigimizda ‘Point Sample’lar birakir, renk düzeltmelerinde çalisma alaninin renk dagilimini info araç paletinden kontrol edebiliriz. Swatches renk paletinden örnek alirken, background için command tusuna basarak tiklamaniz gerekmektedir. Alt tusuyla swatches renk paletine tikladigimiz, mouse’un kursörü makas’a dönüserek tiklanan rengi oradan keserek aliyor.

48-GRADIENT MAP
Photoshop 7 içinde özel renklerden olusan efekt çalismalarinizda etkili bir araç. Image/ Adjustment/ Gradient Map’i açtiginizda bir degrade çalismasi yapiyor hissini verecektir. Özel olusturabileceginiz renkler, bazi durumlarda ‘Reverse’ ile zit kombinasyonlarla etkili ve kolay bir sonuç için kullanilabilir.

49-HISTORY BRUSH
Hazir görsellerinizden bir tanesini açin. Örnegimizin algilanmasi için üzerine, layer açmaya gerek yok, renklerini sizin belirleyeceginiz bir Clouds filtresi uygulayin. Ardindan Toolbox’tan History Brush’i seçerek örnek resimdeki degerlerde firçanizi kullanin. History Brush, son kaydedileni hafizasinda tuttugundan tekrar onu geri aktarirken özel layer mode’larini kullanmamiz sonucu hos çalismalar elde ediyoruz. Layer Modu’nu Normal’e getirdigimizde direkt son kaydedilen pikseller firçanin müdahale ettigi noktalarda ortaya çikar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://mobilpaylasim.yetkin-forum.com
 
PhOtOShOp KullaNıCıLARı iÇin PRaTiK iPuÇLaRı...
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 2049 Adet Adobe Photoshop Plugin | 34mb

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Mobilpaylasim :: Bilgisayar, İnternet ve Teknoloji Dünyası :: Photoshop Grafik Tasarımı-
Buraya geçin: